Totalrenovering av sunkigt skåp

 
För ett tag sedan återupptäckte jag ett skåp som fanns hemma. Det var lackat furu, med vita fula plastknoppar. Ett riktigt 90-tals skåp. Men när jag märkte att det var trä så tänkte jag, varför inte prova att göra renovera det? Så med lite bärhjälp tog jag ut det på gården. Jag hämtade en slipmaskin och en elhyvel och körde loss. Det blev lite märken här och där, men jag tycker att det passar in på den stilen jag ville ha. Sedan tog jag favoriten antikvax och började dra på det med en svamp. Antikvaxet gör att man får en snygg mörk grund att arbeta med.
 
 
Jag ville ha en look som såg sliten ut så därför valde jag fyra olika färger, roströd, cremevit, turkos och mintgrön. Jag drog på färg lite här och där på måfå och lät torka. När det torkat klart tog jag slippapper för att få lite patina på skåpet. Från början tänkte jag ha svarta smidesknoppar, men jag hittade ett par ljusgröna med guld från Indiska som jag skruvade fast istället. 
 
 
Material:                    Verktyg:
Antikvax                  Elhyvel 
Svamp till vaxet           Slipmaskin
Färg                            
Pensel
Slippapper
Knoppar
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0