Sideboard av sågbock

 
När jag var på Coop Bygg fick jag syn på en träbock. Jag köpte med mig en hem, och tänkte att jag kunde göra ett bord av den. Jag hade ett gammalt hyllplan som skulle fungera som bordsskiva. Så jag började med att skruva ihop bocken. Sedan sågade jag av topparna på sågbocken så att skivan kan ligga plant. När det var färdigt var det bara att börja skruva fast bordsskivan med träbocken med hjälp av gångjärn. Efter lite meckande med att få det rakt så behandlade jag bordet med antikvax, som är min favorit eftersom det blir en sån snygg träyta.
 
 
Material:          Verktyg:
Träbock                 Såg
Bordsskiva            Skruvdragare
Gångjärn
Skruvar
Antikvax
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0