Projekt: 50-tals stol

Hej! 
 
För några veckor sedan började jag på en möbelrenoverarutbildning i Älvsbyn. Och som första projekt fick alla elever en varsin stol, som man sedan fick göra exakt vad man ville med! Jag hittade en fin 50-tals stol på loppis.
Den var klädd i ett brun/orange randigt tyg från 70-talet. 
 
För att framhäva designen och de vackra träslagen (ek och jakaranda), så bestämde jag mig för att använda skinn som klädsel. Jag slipade även bort lacken som satt på innan och oljade in den istället. 
 
 
Före & Efter
    
 
 
 Nu är den klar! :)
Postat av: Bettan

Vad fin den blev! :)

2013-09-12 @ 06:24:22
Postat av: Pia

Vad duktig du är Cilla, ska bli spännande att följa dig på bloggen :-)

2013-09-12 @ 17:54:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0